Цивилизация 6 мод на карту земли

Цивилизация 6 мод на карту земли

Карта Земли

КАРТА ЗЕМЛИ – ЦИВИЛИЗАЦИЯ 6

Мод «Moda’s Huge Earth Map Pack» для «Цивилизации 6» описать очень просто. Это набор карт, представляющих нашу родную Землю. Вне зависимости от того, плоскоземельщик игрок или нормальный человек, играть на этих картах будет небезынтересно.

Всего в мод-паке присутствует пять карт (все размером 106х66):

  • Огромная Земля
  • Огромная Евразия
  • Огромная Европа
  • Огромная Америка
  • Огромный Средний Восток

Карта Евразии

Описывать их не стану – все они представлены на картинках. Лучше один раз увидеть.

Что еще важно отметить? Автор разместил ресурсы более или менее в соответствие с их реальным расположением. То есть север России богат мехами, Северная Африка или Индия – слонами и так далее.

Аналогично выстроен ландшафт. То есть север Евразии – леса, Аравия – пустыня, в Гималаях – непроходимые горные цепи.

Карта Европы

Аккуратно (хотя и с известно долей условности) размещаются и исторические фракции. например, если вы будете играть за Россию Петра I, о ваше первоначальное размещение будет в устье Невы, при впадении ее в Финский залив. Конечно, никто не может заставить вас основывать Петербург именно тут, но что зависело от автора, он сделал.

То же касается и городов-государств. Например, Вильнюс будет располагаться в Прибалтике – и на карте Земли, и на карте Евразии, и на карте Европы.

Сложнее со случайно сгенерированными или выбранными фракциями, которым нет места на избранной карте. Например, с Россией на карте Америки. Ну что ж, в данном случае придется довольствоваться случайным местоположением.

Карта Америки

В чем интерес выбора той или иной карты? Напомню, что размер их одинаков. Значит, меняется деталировка в зависимости от выбора Земли, Евразии или Европы. Например, в первом случае длина Финского залива 2 гекса, во втором 4 гекса, в третьем с десяток гексов. И так по всем пунктам и расстояниям между ними.

Хотите всю Землю? Миритесь с грубой деталировкой. Хотите хорошую детализацию? Придется пожертвовать Землей.

Карта Среднего Востока

Uploaded · Published March 15, 2018 · Updated July 25, 2019

Last revision: 25 Jul, 2019 at 05:17 UTC (17)

File size: 2.91 MB

Читайте также:  Программа поиска по фотографии в социальных сетях
Description:
  • All natural disasters working in Gathering Storm, including river floods and all global warming effects such as flooding and polar ice melting
  • Supports Gathering Storm, Rise and Fall and all DLC content and Civs
  • Includes smellymummy’s Cordiform Earth and Arendelle’s Tiny Earth maps
  • All maps support the maximum number of players (62)
  • Full control over all map options, with the ability to randomize settings (except map size, which only changes the number of players and certain size-based settings like number of religions!)
  • True start locations for all Civs, with dynamic starting locations for City-States
  • Every natural wonder from Vanilla, Rise & Fall, and Gathering Storm (Cordiform and Tiny Earth are missing a few!)
  • Supports natural wonder mods including Terra Mirabilis and Sukritact’s natural wonders, as well as Sukritact’s civilization mods
  • Minimum distance between cities is 2 plots, to prevent starting locations from overlapping
  • Capital cities and city-states will always remain loyal, to prevent early game collapse from loyalty due to starting distance
  • Loyalty pressure from cities has been reduced
  • Changes to resource generation

These changes are designed to balance the game when playing with the maximum number of players on these maps. All changes can be disabled from the mod files, see README below.

Vanilla Civ 6 not supported in this version. Download the Vanilla version here.
Worldbuilder maps only. The Vanilla version has no gameplay changes or extra features, and supports base game, Rise&Fall and Gathering Storm.

Based on the Firaxis True Start Location Earth map.
Another take on the Earth map. Certain regions have been upscaled.

Based on the Cordiform Earth map by smellymummy
Explore a new strategic dimension on this map based on the Stabius-Werner projection of the Earth.

Based on the Tiny Earth map by Arendelle.
The smallest Earth map possible!

  • Game balance has been carefully weighed against realism!
  • Choose random city names or true start location city-names

    Cities are automatically built on starting plot on the first turn. Use this option to force the AI to build their capital in the right spot.

    Читайте также:  Как выйти из bash

    Place extra tribal villages on the map. All tribal villages are placed randomly.

    Spawns horses in North and South America. Turn off for historical realism.

    Options remove certain natural wonders, such as Cliffs of Dover. Click the check boxes to DISABLE the wonder

    • Capital cities and city states cannot be acquired through loyalty when using Rise and Fall or Gathering Storm. To turn this feature off, open the following files from the mod folder in a text editor and delete their contents, but not the files themselves:
      1. LoyalCapitals_Modifiers.sql
      2. LoyalCapitals_PalaceChanges.xml

      The default distance between cities has been reduced from 3 tiles to 2 tiles. This can be changed in the Rules.sql file

    • This mod incorporates the Gold luxury resource from the Australia DLC. You can also use Sukritact’s Resources or Civitas Resources Expanded for the Gold resource instead
    • Australia player spawns horses and sheep nearby when it is on the map. Otherwise they don’t appear on the continent
    • Use a mod that increases the total number of pantheons, like Religion Expanded, for more than 24 players, or you may run out of pantheons to choose from and be unable to continue your game!
    • Currently only India supports two leaders on the same map
    • City states no longer acquire territory through envoys. This can be turned on in the Rules.sql file:
    • Resource rules have been updated to allow for improvements to be built on resources regardless of the terrain or feature
    • All resources can be removed, for more options when placing Districts. You can change the yields and required techs in the Resources.sql file
    • Resources were also updated to appear on a wider variety of terrain and features to make it easier to make changes in the Worldbuilder
    • These rule changes will affect your other games if you leave this mod enabled
      • Terra Mirabilis
      • Sukritact’s Natural Wonders
      • Sukritact’s Civilizations
      • Sukritact’s Resources
        The Bison resource will appear in North America when this mod is active
      • Religion Expanded
      • Gameplay Scripts, City Renaming and LUA map conversion – YNAMP – Yet Not Another Maps Pack by Gedemon
      • Gold Resource – Gold Resource by Pouakai
      Читайте также:  Социальная инженерия с нуля
      Required items:

      Click the title to search on this site.

      Revisions:

      Old revisions of this mod are available below. Click the link to download.

      This mod adds Middle Earth as a playable map.

      This mod requires Amatheria’s Resourceful mod.
      All civs are playable, but fixed start positions are only available for Aldollin’s Civ of the Rings.
      This mod requires Kantorr’s Play Your Cus.

      This mod adds your custom made maps to the default Standard ruleset maps dropdown.

      Check out my WorldBuilder Templates mod to reduce the click intensive nature of the WorldBuilde.

      • Since the Gathering Storm patch, the game doesn’t work with map sizes larger than "Enormous".
      • You will get random crashes and crashes on water leve

      An internally randomised map of Greenland & Iceland. Small size map.

      NOTE: Make sure this map/mod is disabled when playing other maps.

      Contains time-saving maps for mapmaking using an alternate ruleset.

      6 maps under the WorldBuilder Templates ruleset
      — Blank Map: all ocean tiles, completely blank slate
      — Blank Bordered Map: all ocean tiles but circumnavigation is not allowed
      — NR Co.

      Not compatible with Rise and Fall, no plans to update in the near future.

      Adds the Small Continents Map type. WIP.

      A map with coastline shaped like the British Isles but randomised terrain, features and resources in the interior.

      The generator is weighted to approximate the climate and geography of the real British Isles, colder and hillier in the north, warmer and .

      An internally randomised map based off the Australia map in the Outback Tycoon scenario (as part of the Australia DLC). There are two map sizes: Tiny/Small and Large. Both incl. Tasmania.

      NOTE: Make sure this map/mod is disabled when playing other maps.

      Ссылка на основную публикацию
      Форге оф импаерс великие строения
      Другое название: Кузница Империй Ниже мы приводим подробный гайд по игре Forge of Empires с советами как вам быстрее отстроить...
      Троттлинг процессора что это
      Простой компьютерный блог для души) Всем привет. Сегодня мы затронем тему процессоров, а если быть точнее, то такое явление как...
      Троянские программы и хакерские утилиты
      В данную категорию входят программы, осуществляющие различные несанкционированные пользователем действия: сбор информации и ее передачу злоумышленнику, ее разрушение или злонамеренную...
      Форза хорайзен 3 список машин
      Серия игр Forza всегда поражала количеством доступных автомобилей. На момент выхода игры доступно уже более 150 автомобилей, а разработчики обещают...
      Adblock detector